Alla inlägg under maj 2010

Av alicemamma - 4 maj 2010 22:07

Att bo i en liten by är mysigt, men också väldigt jobbigt..


Det har börjat gå rykten, och det är INTE sant!!!!!!!!!!!!!!!!!


Tänkte bara så ni vet om ni hör något......


djungeltrummajävelskap!

Av alicemamma - 4 maj 2010 21:06

Jag har varit sugen på att hitta på något länge nu, göra nåt kul... 


Och vad är det inte på fredag?  Pubafton i Lideeeen......... Jag vill vill vill! 


ååååååååååååååååååååååååååååååååhhhhh..........

Av alicemamma - 4 maj 2010 20:07

Känner ni lugnet?

Alice somnade för snart två timmar sedan, solen kikar fram och jag är på bättre humör.

extra plus i kanten är ju att det är desperate houswives ikväll!! =)


Jag har beställt kläder ifrån Nelly.se ikväll, lite smått och gott ifrån rean. Herregud vad kul de är!!  Åh jag längtar tills dem kommer, det var sjukt längesedan som jag verkligen unnade mig själv ordentligt.

Funderade starkt på ett par lackleggings, tycker de är himla snyggt men tror de blir fööör stor kontrast att gå ifrån osminkad slapp morsa med mjukisar till trendmamma med lackisar hahaha!

Blev ett annat par leggings med "lappar" på, hoppas de blir fint iallafall :)


Oh!  Snart börjar DH, måste hinna läsa lite bloggar.




Av alicemamma - 4 maj 2010 15:26

Åh vilken humörsvängd dag.

Imorse var jag lycklig, jag drömde så fint och var så utvilad.

Sedan har det gått utför, får reda på en massa skit mest hela tiden ju, men nu har jag bestämt mig!  Jag ska sluta lyssna, jag bryr mig inte mer.

Jag ska blicka framåt, och vet ni vad? det har jag redan börjat göra ;)

Jag hade en sån fin dröm inatt, oj oj... kanske skriver mer om den senare i ett lösenordsskyddat inlägg haha! 

Föressten, idag bakade jag kladdkakemuffins!  Dem blev faktiskt helt okej, så nu får ni komma och fika allihop!! =) 

Av alicemamma - 4 maj 2010 15:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av alicemamma - 3 maj 2010 14:04

Ja, jag är en riktig latmask!!! 

Vad har hänt sedan sist?  Har jag städat? NEJ! Åh!

Iofs lite nytta har jag gjort, typ flyttat saker ifrån ena ändan av lägenheten till den andra och tvättat en maskin tvätt. 

Nu Sover Alice sin andra vila och när hon vaknat så måste jag gå på affären, tänkte handla potatis och göra potatismos så att Alice kan äta. Och även smörgåsrån som hon kan gnaga på :)

Malin, Melwin och Mathias var här en sväng förut också, mycket trevligt! 

Och nu kan även Mathias bita brorsan för han har fått en gadd!!   

SÅ roligt så! Undra när Alice gaddar tänker visa sig, men man ska inte brådska inte, tiden går nog fort ändå.


Nä, de här går inte. Måste göra någon mer nytta...  

Av alicemamma - 3 maj 2010 10:41

Okej, jag har börjat med en ny kombination av hudvårdsserie nu, morgon och kväll och jag tycker mig faktiskt se skillnad!  

Jag har kommit på att jag har inte fet hy, utan jag har torr hy och därför uppkommer mina blämmor och rodnader. Neutrogenas mask och ansiktsvatten för pormaskar och en fuktkräm för torr hy ifrån MaryKay. Så både lite extra hjälp emot pormaskarna och rodnaderna och extra fukt på de. Hoppas de funkar, orkar inte med en till sommar med tomatoface. 

Även att jag tänkte börja dricka mer vatten och försöka hålla mig borta ifrån den feta maten. Får se om det går!  Det enda som jag vet att jag absolut kommer fuska med är Coca Cola! Men jag ska verkligen försöka! 

Igår köpte jag en hel påse med Avocado, då de blir min middag i veckan! 

Avocado och Keso :)  De är ju faktiskt gott! Kanske slänger jag ihop nån sallad här i veckan också. 

Avocado har jag hört är bra för hyn, så nu kör vi! 


Imorse blev de en husman med Keso till frukost, faktiskt gott! 

Av alicemamma - 3 maj 2010 09:58

Alice har varit väldigt lättsam den senaste veckan, hon har somnat om varje morgon och sovit till runt 9. Helt underbart! 

Imorse vaknade hon halv 5, men somnade om och sov till halv 9. Mamman är utvilad och glad varje dag   


Nu sover Alice första vilan, jag tänkte städa lite här. Inte för att det just är någon idé eftersom de står kartonger och skit överallt. Men försöka få det lite snyggt och prydligt iallafall. Måste tvätta också, förstår inte var all tvätt kommer ifrån? Det bara dyker upp stora högar hela tiden? Och dessutom tror jag att nån äter upp Alice kläder för jag saknar flera plagg! Hmm, blir till att försöka reda ut det där idag!   


Nä nu ska jag slappa en liten stund, sedan måste jag väl påbörja arbetet här hemma. Får se om man kanske går ut en sväng sedan, men de är inte särskilt lockande då termometern endast visar 5 grader och det blåser storm. 

brrrrrr.. 

Presentation

Mamma till Alice som snart är 6 månader. Skriver om vår vardag, funderingar och även lite gran om mig själv ibland.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards