Alla inlägg den 28 maj 2010

Av alicemamma - 28 maj 2010 20:26

Sessan ligger och sover sedan en timme tillbaka, mitt sällskap har åkt hem och jag är dötrött!

Har haft sällskap utav Frida hela eftermiddagen, mycket trevligt. Vi har fikat och surrat. Även min farmor (Alice gammelfarmor) kom på besök. Hon hade med sig present åt henne eftersom de är hennes halvårsdag, så gulligt att hon tänker på sånt :)

Alice fick ett jättefint klädesset. En vit body som de står "I love ddy" på och snygga plysch byxor till. Skitbra!


Nu funderar jag också på att knoppa, vill vara pigg och utvilad imorgon så man inte däckar tidigt när man väl har chansen att få vara uppe länge utan att behöva kliva upp tidigt. 

Nä så blir det nog, sova är skönt!


/E

Av alicemamma - 28 maj 2010 14:38

Lilla hjärtat 6 månader idag!!  

  


  


Och det firade hon med att äta en halv portion lasagne!  Duktig tjej, de går framåt. Mamma är så stolt över tokfia!   

Av alicemamma - 28 maj 2010 09:45

Så trött som jag var imorse har jag inte varit på länge. Det verkar som att allt kommer efter nu. Jag bara önskade att jag fick sova liiiite till, bara lite men Alice ville till varje pris upp. Hon skrek som en stucken gris så det var bara att kliva upp. Känns som det var en evighet sedan som jag verkligen sov ut ordentligt. 

Sånna mornar som dessa är det jobbigt att vara ensam, jag hade bara velat sagt "kan du snälla ta henne nu". Men jag hade endast fått ett eko till svars. 

Nu ska jag inte vara sån, livet är numer underbart!  Jag ska inte klaga, men lite gnäll måste ut. 


På söndag kommer jag faktiskt få sova, för Alice ska sova hos sin Farmor imorgon. Inte för att jag ska göra nåt speciellt utan mer för att få lite avlastning. Ska bli skönt men samtidigt så är jag så väldigt nervös då jag är utan Alice. Ska försöka slappna av. Kommer antagligen inte kunna sova ut på söndag iallafall men skönt att slippa springa upp ur sängen och ta Alice. Skönt att få dra sig lite :)


Även nästa helg kommer jag få sova, nu blir jag bortskämd. Nästa helg åker jag och Alice ner till Stockholm. Min yngsta bror fyller år och vi ska fira honom på Gröna Lund :) 

Antar att mormor inte kommer kunna hålla sig borta ifrån Alice om mornarna då, men jag klagar inte! 


Idag blir det en till innedag, en tripp till affären skulle behövas men jag vägrar om de regnar hehe. Hoppas de blir något uppehåll iaf.


Nu vaknar Alice ifrån vilan, dags att återta mammarollen :)


Hejs!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mamma till Alice som snart är 6 månader. Skriver om vår vardag, funderingar och även lite gran om mig själv ibland.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards