Alla inlägg den 20 maj 2010

Av alicemamma - 20 maj 2010 19:48

Yes, nu känner jag mig redo att blogga på riktigt igen! :)


Idag har vi (jag) packat och städat, skurat alla skåp i köket både inuti och utanpå och tvättat flera kilo tvätt. Filtar och gardiner och sådant som jag vill ha rent. I den nya lägenheten är de tvättstuga, så jag passar på att tvätta nu så jag slipper boka tvätttid de första jag gör :)


Tog en paus mitt på dagen och tänkte gå en promenad till sötaste farmor, men vad händer då?  Jo det börjar regna. Grattis!   Så vi gick på tempo och köpte en glass åt mig istället! 


Försökte ge Alice mat idag också, alltså burkmat. Har provat varje dag i säkert 2 veckor nu men hon tycker de är jätteäckligt!!!  Hon köjs, hostar och fräser, och slutligen börjar hon gråta. Hur gjorde ni allihop?  Hur fan ska jag få henne att tycka om mat?  Det spelar ingen roll vad jag ger henne heller, allt i matväg vägrar hon. Endast puréer och gröt går hem. 


Nu slappa, imorgon mer städning..  suck

Av alicemamma - 20 maj 2010 08:51

Ja, folk har frågat och vill att jag ska blogga så jag slänger in ett inlägg då.


Jag vill berätta att jag lever och är numera väldigt glad, dock stressad eftersom jag flyttar här i helgen. Har packat mycket änsålänge men de känns fortfarande som att de är en hel del kvar. På lördag morgon går flyttlasset och de blir full rulle! 

Alice är frisk och kry, hon tycker att de är väldigt roligt med alla kartonger överallt och vill väldigt gärna vara med när mamma ska slå in porslinet i tidningspapper.


Tänkte även hinna med att gå på traktorträffen här i helgen, eller på kvällen är det ju ingen träff utan då är det party! :)

Jag mår så himla bra just, visst kommer de små svackor då och då men överlag mår jag prima och är lycklig! 


Idag står mera packning på schemat här i kaoset. Kanske vi hinner gå ut en sväng också. Får se :)

Av alicemamma - 20 maj 2010 01:28

packning pågår just nu.

uppdateringen blir dålig nu men ni får vänta :)


den som väntar på nåt gott!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mamma till Alice som snart är 6 månader. Skriver om vår vardag, funderingar och även lite gran om mig själv ibland.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards