Alla inlägg den 3 juni 2010

Av alicemamma - 3 juni 2010 22:15

Tjoho!

Ja då är vi äntligen i storstan, men det var ingen lätt match att ta sig hit kan jag lova!!  Fyfan för SJ!  

Allting flöt på, vi klev på tåget, hade bra platser och Alice skötte sig finemang! Tåget började rulla och vi hann inte ens komma till Njurunda så stannar tåget, jaha tågmöte tänkte jag. Men ack så fel, loket var tydligen felande och vi var tvungna att backa tillbaka till Sundsvall. Det tog väl typ 1 timme ifrån att vi stannade tills vi var tillbaka på stationen. Fick höra att det sattes in ersättningsbussar som vi skulle få åka istället, ALDRIG var min första tanke. Jag åker inte buss med Alice i 5 timmar utan rinnande vatten eller kök osv. Hade som sagt ingen vagn med så med en snortung ryggsäck, skötväskan hängande på magen och Alice sittande på den vandrade vi emot informationen. Där var de ju 3mils lång kö såklart, jag höll på att avlida av ryggont men tillslut var det våran tur. Fanns inga andra alternativ än buss, jag förklarade att jag inte hade någon bilstol och att det numer är bälteskrav på bussar, men de hjälpte inte!  Jag fick begära pengarna tillbaka på min biljett och försöka lösa resan på annat sätt.

Stressad som en tok, hungrig Alice, en telefon med knappar som inte funkar och som levande packåsna gick vi emot Max för att få i liten mat. Samtidigt försökte jag ringa och försöka lösa resan. Max var såklart stängt, med 30 min kvar tills dem öppnade så satte vi oss utanför och väntade. Alice hann somna på min axel innan de öppnade. En ÄNGEL kom sedan och räddade oss. 

Världens finaste och snällaste människa kom och hämtade oss och skjutsade oss ända till Gävle där finaste snällaste moster hämtade oss. 


Vid 1700 var vi framme i Sthlm, tanken var ju att vi skulle gå på grönan och fira lillebror idag men det förstörde SJ för oss. Suck.

Men vi kom fram iallafall tillslut..  


Du vet vem du är, du är GULD värd som ställde upp idag. Jag kan inte tacka dig nog mycket..    


Och Linda, du med..  så himla snällt!  TACK! 


Nu måste jag umgås, imorgon blir de nog kungsan och mys! 



Hejs

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mamma till Alice som snart är 6 månader. Skriver om vår vardag, funderingar och även lite gran om mig själv ibland.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards