Alla inlägg den 2 juni 2010

Av alicemamma - 2 juni 2010 20:13

Jaha, dagen har varit skitbra!  Föräldraträffen var väldigt intressant då vi fick lära oss HLR på bebisar. Fast jag säger som Catharina i det läget att man hoppas man slipper använda dem kunskaperna!!! 

Iaf så åt vi ju lunch på wärdshuset sedan, jag tog stekt strömming och potatismos. Åh så gott det var!  Mums :)

Alice skötte sig utmärkt, hon var glad hela tiden och efter hon fick mat så somnade hon direkt på plats i bilstolen. Hon är allt bra lättsam min lilla dam. :)

Jättetrevligt att träffa allihop igen, otur att inte Mathias och Malin kunde vara med :( Och Monika och Charlie förståss, men de är ju svårt att få det att gå ihop.


Väl hemma började packningen, gud!!!  Jag ska inte ha med mig någon vagn, utan mamma tar med sig en och möter oss där. Bra och dåligt, brukar kunna smocka vagnen med grejjer men nu ska jag endast ha en ryggsäck och skötväskan. 

Skötväskan är så fullproppad att den inte går att stänga. Det måste jag kämpa med här lite senare. Men skönt att slippa hålla på med vagn på tåget också, sist jag åkte var de inte en jävel som kunde vara hjälpsam så. Ska direkt ifrån centralen vidare ut på grönan så allt jag behöver under dagen i matväg osv till Alice måste vara i skötväskan. Ni kan ju då förstå hur mkt de är i den.

några burkar mat, pure, blöjor, ombyte, skötunderlägg, flaskor, plånbok, solbrillor, en liten make up väska, solkräm, våtservetter, tallrik, sked .....  listan är lång.


Nä stänga skötväskan var det ju.  Sedan packa ner datorn och soooova!

Åker 07:15 ifrån Indal, yippie!


Hörs på under helgen då kanske. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mamma till Alice som snart är 6 månader. Skriver om vår vardag, funderingar och även lite gran om mig själv ibland.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards